Gergye Krisztián

Köpni kell?

opera amorale – Gergye Krisztián Társulata

A címben olvasható kérdés kijelentésként jelenik meg, mind a legismertebb A. E. Bizottság dalban, a Szerelemben, mind a Gergye Krisztián rendezte opera amorale című előadásban. Valóban amorális eszközökhöz nyúl, gúnyol, személyeskedik, rivall, őrjöng ez az alakításaiban színvonalas, összességében azonban kaotikus játék.

Fehér Anna Magda | 13. 05. 13.

Mind/egy

Agota Kristof: Egy elsurranó patkány – Kőszegi Várszínház

Pont egy évvel az író halála után tűzte műsorára a Kőszegi Várszínház – a Gergye Krisztián Társulattal és a Nemzeti Színházzal koprodukcióban – az Egy elsurranó patkány című Agota Kristof-színművet. Az egykori kőszegi téglagyár elhagyatott barakkjában volt a magyarországi bemutató: összművészeti látomás az emberről és a történelemről;  in memoriam Agota Kristof.

Ölbei Lívia | 12. 08. 10.

Mind/egy

Agota Kristof: Egy elsurranó patkány – Kőszegi Várszínház

Pont egy évvel az író halála után tűzte műsorára a Kőszegi Várszínház – a Gergye Krisztián Társulattal és a Nemzeti Színházzal koprodukcióban – az Egy elsurranó patkány című Agota Kristof-színművet. Az egykori kőszegi téglagyár elhagyatott barakkjában volt a magyarországi bemutató: összművészeti látomás az emberről és a történelemről;  in memoriam Agota Kristof.

Ölbei Lívia | 12. 08. 10.

Testbüfé: szerep, nem szerep

Trilógia Maraton – Első trilógia: Feltépett múlt – Gergye Krisztián Társulata

Elegánsan, finoman, felszabadultan – sőt: derűsen – dühös és szomorú   előadás született a Trilógia Maraton első trilógiájának (első három előadásának) összegzéseként-zárásaként a MU Színházban. Ráadásul Gergye Krisztián és társulata nem tud hibázni. Ez nem azt jelenti, hogy a Feltépett múlt-performansz hibátlan (lett) volna. De minden apró „hiba” és zökkenő azonnal a rendszerbe illeszkedik, és jelentésessé válik.

Ölbei Lívia | 11. 11. 22.

Testbüfé: szerep, nem szerep

Trilógia Maraton – Első trilógia: Feltépett múlt – Gergye Krisztián Társulata

Elegánsan, finoman, felszabadultan – sőt: derűsen – dühös és szomorú   előadás született a Trilógia Maraton első trilógiájának (első három előadásának) összegzéseként-zárásaként a MU Színházban. Ráadásul Gergye Krisztián és társulata nem tud hibázni. Ez nem azt jelenti, hogy a Feltépett múlt-performansz hibátlan (lett) volna. De minden apró „hiba” és zökkenő azonnal a rendszerbe illeszkedik, és jelentésessé válik.

Ölbei Lívia | 11. 11. 22.