Huszonöt év után tér vissza a What the Body Does Not Remember (Amire a test nem emlékezik), amely az Ultima Vez és Wim Vandekeybus első előadása volt.
Megírták, az emlékezetről lesz szó. Wim Vandekeybus is megírta az Ultima Vez honlapján, a 29. ImpulsTanz Fesztivál is kiadta programfüzetében, tehát az üzenet egyértelmű. Mégis, mikor az élmény tömör viaszos masszává áll össze, nem látok a felületen semmit. Nincs egy szó, egy karcolás, egy ütés, amire rámutathatnék a booty Lootingból, vagy átültethetném a tényként felfogott emlékezet konglomerátumából.
Wim Vandekeybus koreográfus, film- és színházrendező 1986-ban alapította együttesét, az Ultima Vezt. Legújabb, nieuwZwart (új feketeség) című a 2009-es darabjukkal októberben vendégszerepeltek a Trafóban, ahol - a hagyományoknak megfelelően - közönségtalálkozó követte az előadást. A Lőrinc Katalin vezette beszélgetés alábbiakban olvasható szerkesztett változata azonban elsősorban nem az ő kérdéseit tartalmazza, hanem a közönség által feltett kérdéseket. A beszélgetésbe a belga koreográfus mellett végül bekapcsolódott az együttes két magyar táncosa, Mészáros Máté és Vass Imre is.
Az Ultima Vez csütörtökön és pénteken látható a Trafóban. A kortárs tánc- és színházművészet meghatározó együttesnek vendégjátéka kapcsán egy 2009-es beszélgetést idézünk fel, amelyben az együttest vezető Wim Vandekeybus mellett megszólal az együttes két akkori táncosa, Mészáros Máté és Vass Imre is.
Wim Vandekeybus legutolsó bemutatóját - saját bevallása szerint - a megújulás szándéka hozta létre. Érthető ez 23 év után (ennyi telt el az Ultima Vez megalapítása óta): új csapatot toborzott hát (köztük két magyar), s „összeállt" egy zseniális flamand rock-együttessel, amely aztán uralta is rendesen ezt az előadást.